Інформатика


Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає такі етапи діяльності учнів:
·      учень/учениця розуміє умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
·      учень/учениця формує стратегію розв’язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних);
·      учень/учениця структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
·      учень/учениця порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
·      учень/учениця враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
·      учень/учениця адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно.
Також, на уроках інформатики рекомендуємо обов'язково ознайомлювати учнів із ресурсами для самоосвіти (враховуючи вікові особливості).
Перелік деяких корисних ресурсів для самоосвіти учнів:
https://blockly-games.appspot.com/ 


Електронні підручники, курси
http://itknyga.com.ua/index/onlajnovi_seredovishha_shkil/0-19

Ресурси для навчання програмуванню

Інтернет-олімпіада з інформатики
http://upml.knu.ua/internet-olimpiada-it-2017/ (всеукраїнська інтернет-олімпіада з інформаційних технологій)
Для практичних робіт при вивченні відповідних тем та для розвитку у учнів навичок алгоритмічного мислення радимо використовувати інтерактивні та ігрові задачі міжнародного конкурсу з інформатики "Бобер" попередніх років: http://bober.net.ua/page.php?name=archive&
Ставлячи перед учням завдання, пов‘язані з використанням ресурсів мережі Інтернет, потрібно постійно вести роз‘яснювальну роботу з безпечного використання, правил етичної поведінки та дотримання авторських прав.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики протягом навчання здійснюється шляхом тематичного оцінювання. Значення оцінки за тему рекомендуємо визначати так: розрахувати середній бал на основі поточних оцінок, а потім додати його до оцінки за підсумкову роботу, якщо така була проведена і поділити на два. Такий алгоритм пропонується тому, що оцінку за підсумкову роботу не можна прирівнювати до оцінки за поточну роботу, оскільки зміст завдань підсумкової роботи за визначенням відображає зміст розділу (розділів), а її оцінювання є комплексним оцінюванням відповідних навчальних досягнень.
Для ефективного контролю успішності учнів не досить лише виявити, що вони знають й уміють. Оцінювання учня має складатися з двох компонентів — числового балу, який фіксує результат перевірки знань, умінь і навичок школярів, рівня сформованості компонентів компетентностей, і вербального оцінного судження, яке характеризує якість навчальної діяльності учня/учениці, ставлення до навчання, старанність. Обґрунтовуючи оцінку, вчитель аналізує виявлені знання за формою, змістом, обсягом, а також, що не менш важливо, вказує на прогалини та хиби в знаннях (за їх наявності) і надає рекомендації щодо їх виправлення. Доведення цієї частини оціночного судження до учнів має здійснюватися на етапі "оголошення та обґрунтування оцінок" уроку; в процесі аналізу самостійної (практичної, лабораторної, контрольної) роботи; на індивідуальних консультаціях тощо.
При оцінюванні навчальних досягнень учнів враховуються:
• характеристики відповіді: правильність, цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість;
• якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
• сформованість ключових та предметних компетенцій;
• рівень володіння розумовими операціями: аналізом, синтезом, порівнянням, абстрагуванням, класифікацією, узагальненням тощо;
• розвиток творчих умінь (уміння виявляти проблеми, формулювати гіпотези, перевіряти їх).
При вивченні курсу інформатики передбачається проведення різних видів практичних робіт: демонстраційних, тренувальних, практичних, лабораторних, які спрямовані на відпрацювання окремих технологічних прийомів, а також практикумів – інтегрованих практичних робіт (проектів), орієнтованих на отримання цілісного змістовного результату. У завданнях до практичних робіт слід передбачати використання актуального для учнів змістовного матеріалу й завдань з інших предметних областей. Встановлення кількості практичних робіт з обов’язковим оцінюванням і кількості тематичних оцінювань в курсі інформатики повинно здійснюватися з урахуванням обсягу навчального часу, що відводиться на викладання предмету в конкретному класі. Рекомендуємо тематичне оцінювання здійснювати в кінці кожної теми навчальної програми, об’єднуючи роботи з невеликих тем (до 5 годин) із наступними підсумковими роботами на кожному 8-10 уроці, а кількість практичних робіт з обов’язковим оцінюванням рекомендуємо встановлювати на рівні 25% від загального обсягу навчального часу, який відводиться на вивчення предмету (якщо в тексті навчальної програми відсутній перелік практичних робіт з обов’язковим оцінюванням). Оцінки за обов’язкові роботи мають бути занесені вчителем до класного журналу. Інші види практичної діяльності учнів (демонстраційні, тренувальні роботи, практикуми) оцінюються в разі потреби.



Контрольна робота «Цифрові  мережеві  технології»,  5  клас

Варіант-І
    (1 бал за правильну відповідь)
1. Який тип мережі Вам знайомий?
А) віртуальна             Б) реальна          В) локальна           Г) супутникова

2. Комп’ютери з’єднують у мережу для:
А)  обміну даними між комп’ютерами
Б)  спільного використання пристроїв
В)  обміну даними та спільного використання пристроїв

3. Глобальна мережа – це комп’ютерна мережа, що об’єднує:
А)  всі електронні пристрої, які є на підприємстві    
Б)  електронні пристрої, які є в країні
В)  комп’ютерні мережі та окремі комп’ютери, розміщені в різних частинах світу

4.Вкажіть правильну адресу сайту:
А) com.google.ua      Б) ua.google.com         В) ua.google      Г) google.com.ua

5. Комп’ютерна мережа  - це

6. Веб – сторінка – це

7. Сервер - це

 (2  бали  за правильну відповідь)
8. (Дайте розгорнуту відповідь) Опишіть Ваші дії при пошукові інформації в мережі Інтернет.

 9. (Дайте розгорнуту відповідь) Опишіть  правила, яких потрібно дотримуватися  при  роботі  в  мережі  Інтернет.

Контрольна робота «Цифрові мережеві технології»,  5  клас

Варіант-ІІ
(1 бал за правильну відповідь)
1. Який тип мережі Вам знайомий?
А) віртуальна             Б) реальна          В) проводова           Г) регіональна

2. Клієнтом у комп’ютерній мережі називають комп’ютер, який:
A)  використовує ресурси сервера
Б)  відрізняється від всіх інших комп’ютерів у мережі
В)  є складовою локальної мережі

3.  Локальна мережа – це комп’ютерна мережа, що об’єднує:
А) комп’ютери та інші пристрої, розміщені на порівняно невеликій відстані один від одного
Б)  локальні комп’ютери для передавання усних повідомлень
В)  різні комп’ютери, що розміщені на різних відстанях, у тому числі і великих

4.  Яка пошукова система Вам відома:
А) Google.com             Б)  ukr.net             В)  Г) vk.com

5. Регіональна  мережа – це

6. Модем – це

7. Інтернет – це

(2  бали  за правильну відповідь)
8. (Дайте розгорнуту відповідь) Опишіть Ваші дії при пошукові інформації в мережі Інтернет.

 9. (Дайте розгорнуту відповідь) Опишіть  правила, яких потрібно дотримуватися  при  роботі  в  мережі  Інтернет.


Поняття компетентнісної задачі

Компетентнісний підхід в освіті, на противагу концепції «засвоєння знань», передбачає опанування учнями різних умінь, які дозволять їм у майбутньому діяти ефективно в ситуаціях професійного, особистого і суспільного життя. Компетентнісний підхід зумовлює посилення прикладного, практичного характеру всієї шкільної освіти і полягає в тому, щоб не збільшувати обсяги інформованості людини в різних предметних галузях, а допомогти їй самостійно розв’язувати проблеми в незнайомих ситуаціях.
Компетéнтність – проінформованість, обізнаність, авторитетність. Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.
Поняття «компетенція» трактують як обізнаність із чим-небудь.
 «Компетенція – це здатність і готовність застосовувати знання і вміння під час розв’язування професійних завдань у різноманітних галузях – як у конкретній галузі знань, так і в галузях, слабо прив’язаних до конкретних об’єктів, тобто це здатність і готовність проявляти гнучкість у мінливих умовах ринку праці»
Компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ, як засобу розв’язування.
Під задачею розуміється система, обов‘язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на раніше засвоєні технологічні знання чи особистий досвід учня, та вимогу, тобто опис шуканого, обов‘язковими елементами якого виступають: запитання, спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань; завдання, що містять вимоги щодо виконання технологічних операцій.
В умовах сучасного суспільства знань особливої актуальності набуває компетентнісний підхід до системи освіти. У 7, 8 і 9 класах за шкільною програмою затвердженою МОН України з інформатики передбачено години на розв’язування компетентнісних задач, які є однією з важливих ділянок роботи в системі навчання інформатики.
Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
  • визначення, ідентифікація даних: учень розуміє умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
  • пошук даних: учень формує стратегію розв’язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних в Інтернеті);
  • управління: учень структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
  • інтеграція: учень порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
  • оцінка: учень правильно шукає відомості у базі даних, вибирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
  • створення: учень враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно грамотно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
  • передавання повідомлень: учень у разі потреби архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно.

Контрольна робота № 4 з  теми: «Алгоритми і програми»  (5  клас)

Варіант 1
1. Алгоритм – це …
2. Розстав по порядку дії  в  алгоритмі  «Приготування  чаю»:
Налити в чайник воду.
Пити чай.
Покласти в склянку цукор.
Підпалити сірник.
Включити газ.
Налити в склянку окріп.
Підпалити сірником газ.
Поставити чайник на плиту.
Покласти в склянку заварку.
Дати настоятися.
Розмішати цукор.
3. Що  означає  елемент  блок – схеми  алгоритму:
 


4. Складіть  задачу  за поданим алгоритмом:













5. Значок,  якої  програми  зображено? Для  чого  призначена дана  програма?
 




6. Що  зображено  на  малюнку?







7. Що буде  виконуватись  у програмі  Scratch  в  даному випадку?









8. Яке призначення має кнопка у вигляді  червоного кружка?
9. Що зробить спрайт  при  виконанні  команд:









10. Який алгоритм називають  алгоритмом  з повторенням?
11.  Розв’язати кросворд
1. Команда іншим словом.
2. Чітка послідовність дій.
3. Алгоритм, складений для комп’ютера.
4. Зміна властивостей об’єкта, взаємодія між об’єктами, утворення нового об’єкта або знищення існуючого об’єкта.
5. Електронний пристрій для обробки інформації.
6. Того, хто виконує алгоритм, називають…
7. Предмети, явища і процеси, які розглядаються як єдине ціле.
8. Точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії.


Контрольна  робота  з  теми    «ТЕКСТОВИЙ ПРОЦЕСОР»,  6  клас
Вибери одну правильну відповідь
1.       Завантажити  текстовий  процессор  Word  можна:
А  пуск – всі  програми – Word  2016
Б  завантажити - Word  2016
В  відкрити - Word  2016
2.       Для вмикання та вимикання режиму великих  літер використовують клавішу
A  Ctrl
Б  Esc
В  Shift
Г  Caps Lock
3.       Редагування тексту — це
А внесення змін у текст
Б внесення змін у зовнішній вигляд тексту
В збереження тексту на диску у вигляді текстового файла
4.       Символ ліворуч від курсора (тобто перед ним) можна видалити за допомогою клавіші
A Delete
Б Enter
В Backspace
Г Shift
5.       Який об’єкт в середовищі текстового процесора має такі параметри форматування: стиль накреслення, розмір, колір тексту?
А сторінка          В символ
Б абзац                Г список
6.       Малюнок, фотографія, схема, організаційна діаграма в текстовому документі — це
А текстові об’єкти       
Б графічні об’єкти
В схематичні об’єкти
7.        Як  можна   вставити  дані  об’єкти  (записати  алгоритм  вставляння)?

 




   
8. Що  можна робити  з фрагментами тексту? 
Виберіть декілька правильних відповідей:
9.      Для опрацювання текстових документів призначені програми:
A Paint
Б Microsoft Word
В LibreOfficeWriter
Г Microsoft  Excel
10.  В режимі розмітки сторінки в середовищі Microsoft Word можна встановити або змінити значення таких параметрів сторінки текстового документа:
А значення полів
Б вид орієнтації сторінки
В розмір аркуша
Г масштаб відображення сторінки
11.  До виділеного абзацу можна застосувати такі параметри форматування:
А міжрядковий інтервал
Б інтервал після абзацу
В відступ першого рядка абзацу
Г орієнтація сторінки
Д вирівнювання

12.  Зберегти  документ  можна: 







1 коментар: